Holdtræning

BEHANDLING

HOLDTRÆNING

BASSINTRÆNING

ANDEN BEHANDLING

HVILKEN TYPE HOLDTRÆNING KAN DU GÅ PÅ?


På FysioCenter Varde tilbyder vi mange forskellige hold. Der er noget for enhver. Se hvilke holdtræninger vi udbyder herunder.

Husk tilmelding.

HOLDTRÆNING

Tilmelding holdtræning på 75221224 eller mail@fysiocentervarde.dk

Osteoporosehold

Dette hold er for alle med osteoporose eller osteopeni, der har brug for motion og træning.

Træningen er individuelt tilpasset med øvelser der har focus på styrke, holding, balance og faldforebyggende øvelser. 

Der er focus på kvalitetstræning med tæt supervision af fysioterapeuten under hele træningsforløbet.

Inden træningsopstart gennemgår den enkelte en individuel undersøgelse hos fysioterapeuten 

Der ydes tilskud fra Sygeforsikringen "danmark"

Mandag kl. 15:00 opstart uge 1

Tirsdag kl. 13:00 opstart uge 3

Instruktør: Peter Ellegaard Sørensen


Babytummel

Motorisk stimulering og udvikling er så vigtigt for din baby, og er en kæmpe del af dit barns udvikling.

På holdene får du vejledning i praktiske øvelser til leg i hjemmet samt fif og sparring på det niveau, som din baby er på, og som er anvendelige i hverdagen.

For tilmelding og info Børnefyssen v/Anette Schultz

www.schultzfys.dk/


Efterfødselshold

Dette hold er for dig, som har brug for vejledende træning til at få genopbygget kroppen på en hensigtsmæssig måde efter en

fødsel, uden at det går ud over din værdifulde tid med dit barn – der vil nemlig være mulighed for at du kan tage din baby med.

Der er puslemulighed og plads til parkering af barnevognen.

Vi anbefaler at du starter, 5 uger efter en vaginalfødsel, 8 uger efter et kejsersnit (hvis ukompliceret forløb).

Onsdag kl. 9:30 opstart igen i april

Instruktør: Mette Petersen


Golf Fitness

Golf Fitness er fysisk holdtræning direkte målrettet mod golfspillere inden start på golf sæsonen.

Træningen varetages af vores certificerede golffysioterapeuter

Alle kan deltage uanset fysik, alder og handicap. Ring og forhør om nøjagtige holdtider

Onsdag kl. 17:30 opstart uge 2 (venteliste)

Onsdag kl. 18:30 opstart uge 2 (venteliste)

Tordag kl. 8:45 opstart uge 2

Instruktør: Martin Johansen & Susan Helbo


Træningshold

Træning for dig der trænger til at forbedre dig, hvad enten du har problemer med ryg, nakke, skulder eller ben. Vi tager hensyn til netop dit problem. Der bliver brugt forskellige redskaber i træningen, så som stor og lille bold og elastik.

Onsdag kl. 16:30 - 17:15 opstart uge 1

Instruktør: Mette Simonsen


GLAD træning

Målrettet træning til knæ og hofte arthrose samt rygsmerter. Forbedring af funktion og lindring af smerter

Instruktører: Birgitte Moltke & Mette Petersen


Åben træning

Du får lavet dit personlige træningsprogram og træner derefter superviseret af fysioterapeut sammen med andre. Ring og aftal en tid til at få lavet dit program.

Tirsdag kl. 11:00 - 12:00

Onsdag kl. 13.30 - 14.30

Instruktør: Mette Petersen & Leif Christiansen


Herre senior motion

Har du lyst til god og sjov træning sammen med andre mænd?

Vi arbejder hårdt,men har også overskud til at have det skægt sammen.

Tirsdag kl. 09:00 - 09:45 opstart uge 1

Instruktør: Leif Christiansen


Dame motion

Styrke- og bevægelighedstræning for hele kroppen ved brug af pilatesøvelser og bolde

Torsdag kl 10:00 - 10:45 opstart uge 1

Instruktør: Mette Simonsen


Siddende træning/ stoletræning

Siddende træning for dig der ikke kan deltage på hold, hvor træning foregår stående eller på gulv.

Tirsdag kl. 10:00 - 10:45

Instruktør: Mette Simonsen


Kvalitetshold

Træning, styrke, udholdenhed, koordination. For personer med Parkinson, Osteoporose samt rehabilitering i/efter kræftforløb.

I samarbejde med Varde afdelingen for Kræftens Bekæmpelse.

Mandag  kl. 11:00 - 11:45

Onsdag kl 11:00 - 11:45

Instruktører: Susan Helbo & Mette Simonsen


Hjertehold

I samarbejde med Hjerteforeningen tilbyder vi fælles holdtræning med focus på kondition, styrke og udholdenhed.

Tirsdag  kl. 15:15 - 16:15 

Instruktører: Susan Helbo


Yoga

Hatha Yoga. Skånsom og effektiv træning af hele kroppen. Styrke, smidighed og balance.

Mandag kl. 17:15 - 18:30 (damer) opstart uge 2

Mandag kl. 18:45 - 20:00 (damer) opstart uge 2

Tirsdag  kl  17:00 - 17:45 (mænd) opstart uge 2

Torsdag kl. 11:00 - 11:45 (damer) opstart uge 2


Instruktør: Susan Helbo


Ballroom Fitness I

Pardans i motionsform uden partner.

Du lærer de traditionelle danse, som man ser i Vild med dans. Cha cha cha, vals, quick step, tango, samba, jive mm

Det foregår som en motionstime og er uafhængig af en dansepartner.

Torsdag kl 17:00-17:45 opstart uge 3

Instruktør: Lene Bordin Kristiansen


Ballroom Fitness II

Pardans i motionsform uden partner.

Du lærer de traditionelle danse, som man ser i Vild med dans. Cha cha cha, vals, quick step, tango, samba, jive mm

Det foregår som en motionstime og er uafhængig af en dansepartner.

Torsdag kl 18:00-18:45 opstart uge 3

Instruktør: Lene Bordin Kristiansen


Ballroom Fitness III

Pardans i motionsform uden partner.

Du lærer de traditionelle danse, som man ser i Vild med dans. Cha cha cha, vals, quick step, tango, samba, jive mm

Det foregår som en motionstime og er uafhængig af en dansepartner.

Tirsdag kl 18:00-18:45  AFLYST

Instruktør: Lene Bordin Kristiansen


Neurohold

Vederlagsfri træning på hold for dig som har problemer pga en neurologisk sygdom f.eks blodprop, hjerneblødning, sclerose eller lignende. Træn dt eget individuelle træningsprogram under supervision af fysioterapeut. Vederlagsfri træning

Mandag kl. 09:30 - 10:30

Instruktør: Susan Helbo & Birgitte Moltke



Der forefindes omklædnings- og badefaciliteter.